Wnioski o 300+ do ZUS

Od 1 lipca 2021 r. realizacją programu „Dobry start” potocznie zwanego 300+ będzie zajmował się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Oznacza to, że Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemyślu nie będzie realizował tego zadania. Wszelkie pytania dotyczące nowych zasad przyznawania świadczenia oraz składania wniosków należy kierować do ZUS.


Zmiana instytucji odpowiedzialnej za realizację zadania, to nie jedyna modyfikacja programu. 

                   
W trakcie trwania nowego okresu świadczeniowego:

- wnioski będzie można składać wyłącznie drogą elektroniczną (forma papierowa została zlikwidowana),

- wypłata przyznanego świadczenia nastąpi wyłącznie w formie bezgotówkowej na wskazany przez wnioskodawcę numer rachunku bankowego. Nie będzie możliwości otrzymania świadczenia w formie gotówkowej czy przekazem pocztowym.


Wnioski  o przyznanie świadczenia będzie można składać tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada  ale wyłącznie w formie  online, przez:

- Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/ ,

- bankowość elektroniczną,

- portal PUE ZUS.


Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu
gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do dnia 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.


Zgodnie z założeniami programu świadczenie „Dobry start” nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce, w przedszkolu lub szkole.

Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.